2. huhtikuuta 2013

Sharm el Sheikh - retki aavikolle

Reissupostaukset jatkuvat!;) Meidän Egyptin matkan lähtöpäivästä tulee huomenna kuluneeksi tasan kuukausi, ja mie olen kirjoittamassa vasta viikon puolivälistä :S No, tämän matkapostauksen jälkeen kirjoitan enää kaksi, koska meidän torstai oli vähän sellanen hengauspäivä, josta ei paljoa kuvia, saati sitten juttua irtoa. Jaksakaa vielä nämä, hehheh :D

Mutta siis keskiviikko Egyptissä alkoi aikaisella herätyksellä, aamiaisella ja altaan reunalla makoilulla - mikäs sen mukavampaa! ^^,

Oltiin varattu Aurinkomatkojen kautta puolen päivän retki aavikkosafarille, jonne lähettiin hotellilta iltapäivällä joskus puoli neljän aikoihin. Aikaa auringonottoon oli siispä enemmän kuin hyvin ;) Aavikkosafaria oltiin odotettu paljon, ja se kyllä oli melkoinen vastakohta edelliselle lomapäivälle, joka meni merellä veneillen ja sukellellen Tiran Island-retken merkeissä. Karu aavikko oli jotain aivan muuta!

Bussista ihailtiin kilometritolkulla karuja Siinain autiomaan maisemia, ja yritettiin nappailla kuvia jylhistä vuoristoista. :D Yllä olevassa kuvassa alkoivatkin näkyä jo beduiinien, eli näiden "paimentolaisarabien" jotka tuolla vuoristoissa asuvat, koteja. Beduiinien koteja näki vuoristossa vaikka millä mitalla varsinkin pimeän tultua, kun valot loistivat pikkuisista ikkunoista :)

Ja siellä ne beduiinilapset ja kamelit meitä jo odottelivatkin!:) Kamelien taluttaminen tuntui olevan beduiinilasten ja nuorukaisten hommaa. Meille kerrottiinkin, että lapset alottavat jo todella varhaisessa iässä työnteon, ja työtehtävien vaativuus ja vastuu kasvaa iän myötä.

Ja matkaan!

Söpöliinejä nuo kamelit! ♥ Kameliratsastus kesti parisenkymmentä minuuttia, jonka jälkeen käveltiin vuorien välissä olevaan "solaan". Sieltä löytyi matoilla ja tyynyillä pehmitetty katos meille turisteille, jossa söimme beduiinien tarjoamaa itseleivottua leipää sekä teetä, ja myöhemmin illalla myös kunnon illallisen, joka oli muuten ihan superherkullinen! Sieltä löytyi myös lava iltaohjelmalle sekä "keittiötaso".

Tämä poika oli jo sen verran vanha, että hän sai tarjoilla meille teetä ja leipää. Nuoremmat auttoivat päivällisjuomien kaatamisessa, ja olivat apuna korujen myynnissä.

Pojat olivat tottuneita poreeraajia :) Tässä vaiheessa myös huomattiin, että tyttölapsia ei ollut yhtään auttamassa (ainakaan meidän retkellämme) enää tässä vaiheessa, vaan he lähtivät kameleiden kanssa takaisin.

Taisin hakea kahdesti lisää...:D Niin hyvää ♥

Aurinko laski tosi nopeasti, ja me kavuttiin viereiselle vuorelle katselemaan, kun aurinko painui vuorien taakse. Pimeä tuli todella nopeesti, ja se kuuluisa tähtitaivas todellakin näkyi pimeällä aavikolla upeasti, kun eivät kaupungin valot olleet haittaamassa näkymää.

Pari muutakin ihmistä ihaili auringonlaskua vähän paremmilta paikoilta ;)

Kamelivuori

Loppuillasta ruokailun jälkeen ihailtiin taas muutamat iltaesitykset, joista samantyyliset versiot oltiin nähty jo myös hotellilla; napatanssia...

...johon myös minä pääsin osalliseksi :'D

...sekä tätä tanoura-tanssia uudemman kerran:

Esitysten jälkeen ihailtiin vielä hetki tähtitaivasta, jonka jälkeen oli aika palata hotellille. Kello oli jotain yhdeksän kun perille päästiin, ja mentiin vielä katsomaan iltaohjelmat (tällä kertaa ihan tosi huonot sellaiset) sekä juomaan oluset. Aavikkosafari kuuluu varmasti monien Egyptissä vierailevien ohjelmaan, sitä ei kannata kyllä jättää välistä!:)

Nyt rupeen tässä väkertämään taas koulujuttuja! Kävin aamulla kasvohoidossa, ah miten ihanaa se olikin pitkästä aikaa!♥ Tästä on hyvä jatkaa arkea pääsiäisen jälkeen!!:) Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Henna kirjoitti...

Mieki halluun! 8)

Anonyymi kirjoitti...

Kuvissa näytät olevan aika timmissä kunnossa, mikä on siun salaisuus? :) käytkö siis salilla tai ryhmäliikuntatunneilla vai harrastatko jotain muuta?

Hanna-Reetta kirjoitti...

Henna: Siun pitää lähtee, mikä ihana paikka on tämä!;) <3

Anonyymi: Kiitoksia kommentistasi :) Miun suuri salaisuus on luultavasti nopea aineenvaihdunta sekä lenkkeileminen (hölkkää ja juoksua) viikoittain :D Pyrin tekemään silloin tällöin lihastreeniä kotona lenkin jälkeen, mutta oon siinä kyllä aika laiska. Salilla en oo koskaan käynyt muuta kun tutustumiskerroilla. Välillä käy salikortin hankkiminen mielessä, mutta tähän mennessä se ei ole vielä niin paljoa kiinnostanut, että kortin olisin hommannut. Lenkkeily riittää hyvin, siitä mie pidän!♥ Niin ja mie myös pyrin juoksemaan työmatkat aina kun mahdollista (n. 3 km suuntaansa kun kiertää vähän pidemmän kautta) sekä reippaasti "kävelylenkkeillä" koulumatkat (joku reilu 4 km suuntaansa), joten yritän ottaa aina hyötyliikunnan myös ihan urheiluna, heh :D En harrasta lenkkeilyn lisäksi muuta liikuntaa - paitsi kesäisin rullaluistelua ja olen myös aloitteleva golfaaja :D